Jocurile Olimpice de la Londra constituie o premieră pentru mulți dintre sportivi. Pentru prima dată în cariera lor sportivă câțiva dintre aceștia sunt susținuți în timpul competițiilor, din tribune, de către cele mai apropiate și dragi persoane, mamele. Emoții, bucurii și multe lacrimi trăite atât în arene cât și în „Casa P&G„, locul unde sportivii își întâlnesc mamele pentru a vorbi despre o experiență nouă. Totul posibil prin campania „Mulțumesc, mamă!”, o inițiativă globală a Procter & Gamble, gândită să aducă împreună familiile în cel mai important moment din viața copiilor. Sophie Blum, manager general de marketing P&G pe zona Europa Centrală și de Est și Africa a explicat ce a stat în spatele acestei campanii și ce surprize mai urmează.
Care a fost ideea care a stat în spatele campaniei „Mulțumesc, mamă”? Nu suntem într-o afacere cu echipament sportiv, nu suntem într-o afacere cu băuturi ce se adresează sportivilor, ci suntem într-o afacere care oferă produse zillnice de îngrijire a părului, de înfrumusețare, de curățenie, iar principala idee a fost cum să conectăm lumea noastră cu cea a sportului. Este o legătură care a devenit foarte utilă prin intermediul mamelor, noi suntem în serviciul lor, sunt publicul nostru de consum și în spatele fiecărui atlet este o mamă grijulie, iar în jurul oricărei mame este și un produs P&G. În acest fel legătura a devenit destul de evidentă.
De ce ați ales să susțineți mamele și nu sportivii? Cred că până la urmă am ales să susținem atât sportivii, cât și mamele, pentru că parteneriatul este despre sport. Îi susținem și pe sportivi, prin diferitele produse pe care le branduiesc și deasupra acestor lucruri am decis să facem o zonă și mai mare care să le cuprindă și pe mame.
Aici, la Londra, au fost de asemenea invitați și tații. De ce nu ați spus nimic despre ei? Nu e adevărat (râde). Vorbim destul de mult și despre tați, îi iubim. Știm că pentru mulți dintre sportivi, de obicei tatăl este primul antrenor și primul suporter, dar campania „Mulțumesc, mamă” este despre felul în care dorim să mulțumim mamei. Pur si simplu atunci când vorbești cu sportivii sau ești în jurul lor, am observat că mamelor nu li se mulțumește niciodată destul și am decis să îndreptăm acest lucru. Dar și tații sunt importanți pentru noi, avem multe programe în care sunt incluși.
Veți avea această campanie și în Jocurile Paralimpice? Per total, da, suntem o parte a programului și la Paralimpice, suntem parteneri cu competiția, nu știu deocamdată dacă vor fi implicate și mamele.
Care a fost investiția financiară la acest proiect? E un parteneriat pe o perioadă de 10 ani, pentru noi este cel mai mare parteneriat global pe care l-am făcut. În același timp e pe 10 ani, e global și este o colaborare cu toate Comitetele Olimpice locale. În ce privește partea financiară de obicei nu vorbim despre ea, ce pot spune însă este că e o investiție masivă.
Ați avut vreun feedback al acestei campanii? Da, am avut mai multe surse de feedback. Prima a fost a consumatorului de rând, oamenii sunt foarte cooperanți, au sprijinit această acțiune, sunt multe discuții despre legătura dintre mame, produse, brand, surpriza că P&G are atât de multe branduri despre care mulți nu știau până acum, deci e un element pozitiv de surpriză. Un alt element de feedback pe care îl avem sunt mamele, mă uit în ochii lor și au acea lumină specială, chiar și aici, în casa pe care am gândit-o pentru ele și este foarte emoționant, apreciză foarte mult susținerea, ajutorul nostru și faptul vorbim atât de mult despre copii lor, pentru că încercăm să informăm lumea despre ceea ce fac, sportul pe care îl practică. Și nu în ultimul rând este legătura bună cu Comitetul Olimpic, o înțelegerea reciprocă despre ce trebuie să facem împreună, cum să ne implicăm.
Ce urmează după Londra? Un alt eveniment foarte mare și important, la Soci, Jocurile Olimpice de Iarnă, 7-23 februarie 2014. Rușii spun că va fi cel mai mare eveniment din istorie si dacă rușii spun că va fi cel mai mare, de obicei așa este. Apoi urmează un alt eveniment uriaș, Jocurile Olimpice de la Rio de Janeiro.
Această campania are loc doar în apropierea Jocurilor Olimpice sau și între ediții? Cred că toată lumea știe acum de această campanie, care se va derula pe o perioadă de 10 ani. Cum o vom organiza și ce vom face pe viitor, asta încă învățăm să facem și sper ca în următorii 10 ani să fim din ce în ce mai buni. Va trebui să ne putem adapta produsele la cererea consumatorilor, la felul sportului, la ediția Jocurilor Olimpice care va avea loc, la aria pe care o va acoperi. Este campania noastră și dorim să continuăm cu ea pentru că sportivii, mamele și compania noastră au multe în comun.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER